Boetes omhoog





 

De ANWB wil een discussie over de verhoging van boetes, omdat het boetebeleid niet de schijn mag hebben dat het om geld gaat. Mijn waardering voor dit ANWB initiatief, maar heden ten dage heeft het boetebeleid eerder de schijn dat het om verkeersveiligheid gaat.



Dat het om verkeersveiligheid gaat, dat is natuurlijk maar schijn, het gaat namelijk in het echt om geld. Jammergenoeg voor de heren politici, maar dit grote maatschappelijke geheim kon natuurlijk nooit bewaard blijven. De gevoelens onder de bevolking, dat het om geld gaat wordt steeds vaker aan ons bevestigd. Bronnen kunnen we helaas niet geven, want de informatie van "de samenleving een poot uitdraaien" valt officieel onder het ambtsgeheim. Jammer voor de heren politici, dat het succes van een goed renderende bedrijf door enthousiasme soms tot loslippigheid leidt.



Flitsen draait om geld!



Karla Peijs besloot in één week tijd, dat de boetes omhoog moeten en dat er ook nog eens meer gecontroleerd moet worden. Zo maakt zij een goede beurt voor haar gesprekspartners maar ook in het kabinet. Immers, voordat je als minister een besluit kunt nemen, moet je eerst om toestemming vragen bij het ministerie van financien.



Gerrit Zalm, terug van weggeweest, heeft nota bene zelf het akkoordje met onze flitssheriff Koos Spee gesloten! Koos Spee kan bij een oude bekende dus weer een goede beurt maken met de verhoging van de snelheidsbelasting!



Keiharde prestatiecontracten met de politie zorgen ervoor, dat men wel tot kassacontroles genoodzaakt is! Immers, in de verschillende persberichten die over de verhoging van de boetes gaan, zien we strafverzwaring voor rijden onder invloed niet terug!



Het is ongehoord! Terwijl de burger zijn snelheidsboetes met op een prikbord in de gang prikt, wenst de overheid ook nog de schijn op te houden dat het om verkeersveiligheid gaat? Wie daar nog in gelooft is óf niet op de hoogte óf gewoonweg tegen autogebruik.



Ik zou niet weten wat ik in een discussie over de verhoging van de boetes kwijt zou willen. Het gaat om geld en daar valt in de regel niet over te praten!



Verkeersveiligheid komt niet op de eerste plaats, want dat zien we terug als we de verkeersmaatregelen met de slachtoffercijfers vergelijken!



De ANWB slaat dus de plank mis, als we in haar discussie over verkeersveiligheid moeten praten. Het gesprek moet over geld gaan, anders is deze discussie, hoe goed men het ook bedoeld, volstrekt zinloos!

 
 
Bron: Flitsservice
 
  26-6-2003  


|

FlitsKaart