Boetes snelheid voorzien van propaganda



2818x

Iedere automobilist kent de redenen om zich aan de snelheidslimiet te houden wel. Toch lijken overtreders hun excuses om de limiet te overschrijden soms prominenter in het hoofd te hebben. Bekeuringen zien zij niet altijd als een gevolg van hun eigen gedrag, maar eerder als pesterij richting de haastige automobilist. De les die zij leren uit de maatregel blijft beperkt tot ‘zonde van mijn geld’.

Leereffect
De acceptgiro van het CJIB wordt daarom vanaf september 2007 voorzien van een bijsluiter. Mogelijk brengt het educatieve inzetje de focus van de ontvanger terug van ergernis over de bon naar de reden waarom hij deze gekregen heeft. Het doel van de bijsluiter is het leereffect van de bekeuring te vergroten door de voordelen van rustiger rijden extra onder de aandacht te brengen.

Bron:  Verkeershandhaving

Melder: elsinga

Share on Twitter Share on Facebook Share on Whatsapp Share on Telegram


Commentaar Flitsservice:


 

Koos Spee z'n nieuwste propaganda speeltje is
hier te vinden.

Hier de tekst:


Tekst : Te snel....
Verkeersveiligheid is niet vanzelfsprekend
Daar moet aan gewerkt worden.

Voordelen van rustig rijden :

- Minder ongevallen dus minder kans op letsel of erger
- minder stress, minder ergenis
- Geen snelheidsboete
- Minder brandstofverbruik dus goedkoper rijden en minder milieuvervuiling.

Let op uw snelheid.
Dan wordt het voor iedereen een stuk prettiger op de weg.



De voordelen, maar dan anders uitgelegd:

Minder ongevallen: Rustig rijden heeft niets met snelheidslimieten te maken. Wat is rustig rijden?

Minder stress: Wat de 1 rustig vindt, is voor de ander te langzaam en voor een ander weer te snel. De 1 vindt 140 op de snelweg heerlijk ontspannen, terwijl de ander 100 hard zat vindt.

Geen snelheidsboete: Rustig rijden kan wel degelijk een boete opleveren, omdat je rustig rijden niet in kilometers per uur kan uitdrukken.

Minder brandstofverbruik: Rustig rijden heeft helemaal niets met snelheidslimieten te maken. Sommige auto's rijden met 90 km/u zuiniger dan bij 80 kilometer per uur. Is wel 10 km/u te hard.

Concluderend: De propaganda van BVOM (Koos Spee) kent geen grenzen. Rustig rijden verbinden aan willekeurig opgelegde snelheidslimieten. Als een limiet als langzaam wordt ervaren zal de betreffende persoon zich gaan vervelen, wat resulteert in onoplettendheid en onoplettendheid veroorzaakt ongevallen.