Campagne drukt weggebruiker met neus op feiten





 

Alle huis-aan-huis bladen in de provincie Noord-Holland bevatten deze week een opmerkelijke advertentie. Onder het motto "Wil jij een kruis op je geweten?" worden verkeersdeelnemers opgeroepen om hun verantwoordelijkheid te nemen en veilig te rijden. De advertentie wordt ondersteund met een posteractie, waarvoor alle pompstations, middelbare scholen, ROC's, bibliotheken, gemeentehuizen en politiebureaus in de provincie benaderd worden.



De campagne is een initiatief van de vijf politiekorpsen in de provincie Noord-Holland en het Regionaal Orgaan Verkeersveiligheid. Achtergrond van de confronterende advertentie is dat veel weggebruikers zich niet bewust zijn van de grote risico's van verkeersonveilig gedrag. Door ze te confronteren met de gevolgen, nog meer monumentjes in de berm, en door een overzicht te geven van de gevaarlijkste wegen in Noord-Holland, hopen de politiekorpsen dat de weggebruikers hun rijgedrag aanpassen. Dat moet leiden tot minder doden en gewonden in het verkeer.



In de provincie Noord-Holland vonden vorig jaar 121 mensen de dood in het verkeer en raakten 1.594 verkeersdeelnemers zwaargewond.

 
 
Bron: Verkeershandhaving.nl
 
  6-12-2003  


|

FlitsKaart