Column: Snelheidslimiet naar de rechter


“Heeft u ook een hekel aan Greenpeace?”; ik hoor het steeds vaker. Tegen mijn verwachting in mag ik het in mijn korte leven meemaken hoe de milieubeweging de prijs gaat betalen voor haar eigen list en bedrog.



Greenpeace oprichter Patrick Moore noemde, in Elsevier 50/2004, zijn vroegere werkgever een jihad-beweging die tegen de mensheid strijdt. Moore vertrok vijftien jaar geleden, toen hem duidelijk werd dat er in het milieu geen ruimte is voor mensen. “Mensen zijn slecht voor het milieu”, aldus Greenpeace.



Benno Baksteen van Platform Nederlandse Luchtvaart meldt in de Haagsche Courant van 11 Maart 2004 dat de milieubeweging geïnfiltreerd is door antikapitalisten die bezig zijn om zichzelf in stand te houden.



Dat idealisme geen geld mag kosten, blijkt wel uit het volgende voorbeeld. De milieubeweging is voor accijnsverhoging. Toch zijn er maar weinig milieufanaten die nu al uit vrije wil twee keer zoveel betalen voor hun brandstof om het goede voorbeeld te geven. Zij willen niet laten zien dat ze echt achter hun eigen plannen staan.



Via subsidie en de Postcodeloterij betalen we allemaal mee aan Milieu Defensie, die al haar energie en creativiteit aanwendt om plannen te bedenken waar vooral andere mensen last van hebben.



De nieuwste rage is 80 km/u op de snelweg. Mensen die in de buurt van een snelweg wonen, hebben namelijk last van luchtvervuiling. Dit is ontstaan door groei van welvaart, verkeer, woningnood, de emancipatie van de vrouw, tekort aan ruimte en de overbevolking in dit land.



De milieucommunisten gaan nu de lieve mensen in de stad redden door rechtszaken aan te spannen tegen de staat. Hiermee willen ze de maximumsnelheid op ringwegen verlagen naar 80 km/u. Het succes van eenzelfde maatregel op de A13 ter hoogte van de Rotterdamse wijk Overschie zou het bewijs zijn dat dit werkt.



Dat is dan weer het zoveelste staaltje milieuleugens. Overschie heeft bewezen dat rijdend verkeer voor minder milieubelasting zorgt dan een file (voor zover Overschie iets bewezen heeft). Die file is ook nog eens verplaatst en staat nu buiten het 80 km/u stuk. Verder is die verplaatste file op de A13 binnen een jaar gestegen van de negentiende naar de tweede plaats in de file top-20. Door de verplaatsing is de file-uitstoot ter hoogte van de wijk weliswaar gedaald, de totale file-uitstoot is behoorlijk gestegen. De maatregel is dus verre van “Duurzaam”.



Een limietverlaging heeft dan ook behoorlijke potentie om fileleed en uitstoot te verergeren. Niet alleen Milieu Defensie maar ook een aantal politieke bestuurders willen dat niet zien. Ze kijken alleen naar het twijfelachtige succes van 1700 meter A13, terwijl ze de negatieve kanten op de rest van de A13 negeren.



De milieucommunisten twijfelen er ook helemaal niet aan of Overschie écht een succes was. In dezelfde periode dat op de A13 de limiet werd verlaagd naar 80 km/u en men luchtmetingen verrichtte, is het vliegverkeer op Rotterdam Airport met 25% gedaald. Dit vliegveld ligt naast de wijk Overschie. Milieu Defensie werkt dus met onzuivere gegevens. De Rotterdamse wijk heeft ook minder geluidsoverlast. Meestal vergeet men te vertellen dat geluidsarm asfalt voor meer dan de helft hieraan heeft bijgedragen.



Desondanks wil Milieu Defensie de limiet van de hele Rotterdamse ruit verlagen naar 80 km/u om daarna hetzelfde kunstje te herhalen op de ringen van Amsterdam en Eindhoven. Luchtvervuiling in Rotterdam wordt veroorzaakt door het autoverkeer, de Botlek, de scheepvaart en natuurlijk het vrachtverkeer. Maar het vrachtverkeer wordt niet getroffen door een limiet van 80 km/u want zo snel mogen ze nu ook al, er veranderd niets in de Botlek en de scheepvaart hoeft ook geen offers te brengen. In het rijtje is de personenauto het minst vervuilend maar wel de enige die door die lagere limiet wordt getroffen.



De antikapitalisten hebben hun schijnwerpers dan ook eenzijdig gericht op het statussymbool van de welvaart.



De goede bedoelingen van de auto-industrie blijkt al uit de ontwikkeling van schonere en zuinigere auto’s. De goede bedoelingen van de automobilist blijkt uit zijn keuze voor aanschaf van een schone auto.



Toch wordt Milieu Defensie door ons allen gesubsidieerd om met allerlei leugens de automobilist zwart te maken.



In maart stuurt het Kabinet een voorstel naar de Tweede Kamer om enkele milieuwetten te versoepelen. Vandaar dat het milieu zo actueel is in de media. Die versoepeling is hard nodig, want door verschillende gerechtelijke uitspraken voelt Milieu Defensie zich gesterkt in haar strijd tegen de auto.



Zolang die wetten nog niet versoepeld zijn, gaat dit land gebukt onder de milieuterreur die vanaf Damrak 26 op dit land wordt afgevuurd!

Bron:  Flitsservice.nl

Melder: DrNomad