Diverse trajectcontroles staan uit





 

Het CJIB meldde in een persbericht even tussen neus en lippen door dat er een groot aantal trajectcontroles momenteel verouderd zijn en daarom dus uit staan. In 2013 waren er ook al een aantal uitgezet.

Trajectcontroles werden verkocht als zijnde eerlijk. Het zou voorkomen dat iemand die even wat te snel gaat meteen een bon krijgt, omdat er naar het gemiddelde gekeken wordt.

Op de A10, A20 en A13 worden trajectcontroles in 2014 weer aangezet. Zodra systemen worden aangezet, wordt dat - zoals gebruikelijk - ruim van te voren aangekondigd.

Van andere verouderde systemen, die inmiddels zijn uitgezet, wordt in 2014 bepaald op welke locaties nieuwe systemen terugkomen. Dit betreft de A12 bij Den Haag, A12 bij Utrecht, A4 bij Nieuw Vennep, A58 bij Bergen op Zoom en in Zeeland. Voor alle duidelijkheid: als een trajectcontrolesysteem uitstaat, wordt op andere wijze door de politie gehandhaafd. Net als op andere wegen zonder trajectcontrole.

Alleen, bij deze trajecontroles staat nergens aangekondigd dat ze uit staan. Zoals de A12 bij Utrecht bijvoorbeeld. Als je dan kortstondig even te hard gaat, bijvoorbeeld om iemand even wat ruimte te geven bij het invoegen, is dat bij een trajectcontrole geen probleem omdat het gemiddelde binnen de boetemarge valt.



En dan staat er precies op dat moment een radarcontrole.

 
 
Bron: CJIB
 
  25-2-2014  


|

FlitsKaart