Flitsmeldingen op de radio zouden misdadig zijn





 

Vandaag verscheen de oproep van de Vereniging Verkeersslachtoffers aan radiostations om geen flitsinformatie meer te geven. De leden van deze vereniging hebben te maken gehad met een tragisch verlies, waarvoor ons diepe medeleven. Zij zeggen dat snelheid de belangrijkste hoofdoorzaak is voor ongelukken. Helaas blijkt hieruit dat de leden zelf geen onderzoek gedaan hebben naar de vele dodelijke ongelukken in dit land, maar de vele fopwetenschappers volgen die met het vingertje naar snelheid wijzen zonder daar daadwerkelijk bewijs voor te hebben. Zo zou de verhoging naar 130 op snelwegen volgens fopwetenschappers van verkeersbureau Goudappel Coffeng tot tientallen meer doden leiden, want “uit onderzoek blijkt dat....”. Uiteraard is dit niet gebeurd. Simpelweg omdat snelheidsoverschrijding van een door een ambtenaar bedachte limiet zelden de oorzaak is. Alsof iemand die 130 rijdt op een 5 strooks A2 richting Amsterdam waar 100 de limiet is vanwege een stel zeurgemeentes opeens een moordlustige jakkeraar is.

De afgelopen jaren worden, op prima wegen, de maximumsnelheid omlaag gebracht van 80 naar 60 Km/u of zelfs lager (video) en vervolgens staat oom agent er met z’n lasergun iemand te beboeten die 80 Km/u rijdt waar vroeger 80 de limiet was. En dat allemaal omdat een instantie ooit heeft bedacht dat een “erfontsluitingsweg” 60 zou moeten zijn.

Als er dan een Pool met een oude BMW in een slip raakt (achterwielaandrijving), daarbij opa, oma en hun kleinkind van 4 doodrijdt en de grootste krant van Nederland schrijft dat ie wel 120 Km/u zou hebben gereden, dan vliegt half Nederland in de Kamervragenreflex eisend om nog hardere aanpak van al die doodrijders, waar politiek correct Den Haag dan graag in voorziet. Dat achteraf ter zitting blijkt dat het simpele feit dat iemand 120 Km/u gereden zou kunnen (!) hebben niet dit ongeval tot gevolg kan hebben, dan zijn we verontwaardigd en is de gerechtelijke macht van het pad. Ondertussen zijn er die week tig andere doden gevallen die helemaal niets met snelheid te maken hadden, maar alles met onoplettendheid, net even niet goed genoeg kijken door wat voor reden dan ook, vaak door nette burgers. Over deze doden geen publieke ophef, geen Kamervragen. Wij denken wel te weten wat die Pool gedaan heeft. Die heeft die bocht niet gezien, heeft een schrikreactie gedaan en daardoor is die auto in de slip geraakt en toen reden daar net de slachtoffers op de fiets. Hadden die daar niet gefietst was het een verzekeringskwestie geweest, Kapotte auto, kapot hekwerk...

Er zo belanden iedere dag mensen naast de weg. En die lopen gelukkig wel goed af. Dat daar toevallig net geen voetganger liep, geen fietser reed is dan pure mazzel. Geen ophef. Ondertussen bekijken we al deze ongevallen, proberen we ons zo goed en zo kwaad als het kan een beeld te vormen wat dan de oorzaak te vinden, met dank aan de vele 112 foto sites en dan zie je de werkelijke oorzaken en dat is niet snelheid als hoofdoorzaak. Zo zal niemand zich waarschijnlijk herinneren dat afgelopen week een meisje van 11 is omgekomen op de A28 omdat de auto waarin ze zat door mij onbekende oorzaak naast de weg is gekomen, in een slip is geraakt en vol de bomen is ingegaan. Bomen geven niet mee. Er werd niet te hard gereden, geen alcohol, geen Pool of Bulgaar: geen ophef. Geen roep om nog hogere straffen. Geen Kamervragen...

Een typisch voorbeeld is hoe de politie Twente een waar flitsoffensief overdag begon op het toenmalige laatste stukje A35, jaren geleden, waar de snelheid van 120 naar 90, naar 70, naar 50 ging vanwege de haakse bocht Almelo in. Dit na aanleiding van een tragisch ongeluk in de nacht van zaterdag op zondag vroeg in de morgen waarbij een auto van de weg slipte en 5 jongeren omkwamen.
Iedereen negeerde die limieten en remde met z’n verstand op normale afstand van die bocht om dan de bocht om te gaan, Almelo in. Duizenden verantwoordelijke automobilisten zijn daar op de bon gegaan, overdag, omdat een jong volwassene in het weekend, in het holst van de nacht iets stoms heeft gedaan. In het weekend, ’s nachts zijn er op dat stuk geen snelheidscontroles gehouden..... Snapt u het nog? Overigens had ook dit ongeval, voorzover wij via onze bronnen begrepen hebben, uiteindelijk niets te maken met snelheid.

Dat 11 jarige meisje zou nu waarschijnlijk nog leven als er vangrails hadden gestaan. Deze situatie is al vele jaren geleden door ons kenbaar gemaakt, met opsommingen van vele ongelukken, aan politiek Den Haag met het veerzoek hier wat aan te doen. We vragen gemeentes om bermen op plekken waar veel wild is kort te maaien, om ree-reflectors op te hangen. We vragen om “rumblestriping” aan te brengen om eenzijdige ongelukken door concentratiegebrek/slaap te beperken.

In plaats daarvan maakte politiek Den Haag zich liever druk om het feit dat je pas geflitst zou worden vanaf 139 km/u en dat was SCHANDALIG!! Dat de flitsmarge bij 130 op 136 Km/u moest komen. Eigenlijk zijn ze allemaal medeverantwoordelijk voor de dood van dat 11 jarige meisje. Met groot gevoel van machteloosheid, met woede nemen we bijna iedere dag kennis van het zoveelste dodelijke ongeluk waar snelheid geen aandeel in had en ondertussen mensen door fopwetenschappers, door fopveiligheidsorganisaties, waar de autohaat vaak vanaf straalt, bij herhaling wordt wijsgemaakt dat “harder dan een limiet de hoofdoorzaakis!”.

Als wel hoge snelheid medeveroorzaker van een ongeval is, dan gaat het vaak om roekeloos veel te hard. Niet om mensen die op verantwoorde wijze wat harder gaan. 80% Van de boetes is voor 10-15 km/u te hard op wegen waar dit geen enkel probleem is. We durven te stellen dat er meer mensen overlijden in het verkeer doordat de veroorzaker in slaap is gevallen of met iets anders bezig was, dan door mensen die fors veel en veel te hard gaan.

Het is eigenlijk misdadig dat hier geen aandacht aan wordt besteed. Wij hebben de Vereniging Verkeersslachtoffers er nooit over gehoord in ieder geval.


Hieronder wat kijktips:

Vangrails, daar kan je mee thuiskomen (dat 11 jarige meisje niet)

Uitkijken, daar kan je mee thuiskomen

Deze meneer uit Canada legt het allemaal nog eens uitstekend uit

 
 
Bron: Flitsservice.nl
 
  20-5-2015  


|

FlitsKaart