Kapotte autoruiten beu





 

Automobilisten ergeren zich groen en geel omdat er maar geen eind komt aan kapotte voor- en zijruiten en schade aan de lak als gevolg van de vorstschade aan de wegen. "Wanneer is die ellende eens voorbij?" vraagt Almeerder Ronald van der Vusse zich vertwijfeld af.

Volgens hem had Rijkswaterstaat eerder moeten beginnen met het dichtstoppen van de vele kuilen, gleuven en het opruimen van het losliggende asfalt dat voor opspringende steentjes en schade zorgt. "Op de A6 hoor je bij de Hollandsebrug voortdurend tikken tegen je voorruit vanwege de steentjes", aldus Van der Vusse. "De sterren op de voorruit vallen gelukkig nog mee. Bij Almere en Lelystad-Noord is de weg door kuilen over wel tien meter een ramp. Mijn uitlaat ligt er inmiddels af. Andere snelwegen zijn er ook slecht aan toe. Ik rij voor mijn werk heel Nederland door."

Klagen
Hij is een van de velen die steen en been klagen over de schade aan hun auto. Autotaalglas, dat autoruiten repareert, krijgt dagelijks tien tot vijftien gevallen van ruitschade te verwerken. "Ook zijruiten, dat is bijzonder. Dat gebeurt niet zo gauw. Het aantal reparaties wordt er niet kleiner op, eerder groter", aldus een woordvoerder. Concurrent Carglass heeft extra personeel ingeschakeld om al het werk aan te kunnen.

Rijkswaterstaat zegt aardig op schema te liggen met de reparaties aan de beschadigde rijkswegen. Waar nodig worden noodreparaties uitgevoerd. Het is nog te koud, wordt gezegd, om slechte stukken wegdek structureel aan te pakken. Dat gebeurt zo gauw mogelijk. "De veiligheid van de weggebruiker staat immers voorop", aldus Rijkswaterstaat. Bij de slechtste stukken staan tekstkarren die automobilisten erop attenderen hun snelheid terug te brengen tot 70 kilometer. Op de A6 zijn er meerdere plekken die er slecht aan toe zijn en gevaarlijke situaties opleveren.

 
 
Bron: Telegraaf
 
  3-8-2010  


|

FlitsKaart