Ongelukkig nieuwjaar



02/01/2005 Ik kan mensen wel een gelukkig nieuwjaar wensen, helaas tegen beter weten in. Ik breng mijn nieuwjaarsboodschap dichter bij de realiteit, dan wat ik de mensen eigenlijk echt gun.



Het vorig jaar was heftig, niet alleen anti-flitsland. Dick Advocaat aan de galg, wij wisten van Tokkies idolen te maken, we waren boos vanwege de moord op Theo van Gogh en een niet te bevatten ramp in Azië kon ons gemoed donker kleuren. Toch durf ik te beweren, in tegenstelling tot wat anderen zeggen, dat Nederland - niet - in verwarring is.



Wat momenteel verwarring wordt genoemd is iets waar mensen in onze samenleving jaren van hun leven voor gevochten hebben. “Nederland is boos”, dat is wel de beste uitdrukking die ik van het jaar 2004 heb gehoord. Vrij naar “Schatjes”, voor degenen die deze film nog kennen.



“Het doel van het leven is om in harmonie met anderen te kunnen samenzijn”. Dat is een wijze uitspraak die ik absoluut aanhang.



En zo heb ik een hekel aan de realiteit, zeker als ik een negatieve voorspelling doe die uitkomt. Het flitspaalbeleid heeft in de lage landen inmiddels zijn tol laten zien. Maar het is een tol die door Koos Spee (landelijk officier verkeershandhaving) in Soesterberg niet belangrijk wordt gevonden.



Ik schreef het al in een eerdere column. De nieuwe Nederlandse walvisvaarder stapt in zijn SUV, gaat naar de linkerbaan en belt handsfree. Tegen de tijd dat onze walvisvaarder bij zijn bestemming is, draait hij/zij naar rechts om uit te voegen. Geheugen van de rit bestaat niet, want de automobilist heeft niets gezien.



Indicators geven aan dat 2004 minder verkeersdoden kende dan 2003. Waar ik beweer dat 2004 een gunstig en incidentele daling kent, beweert de overheid dat 2003 een ongunstige en incidentele piek heeft. Mijn bewering is wel onderbouwd met de trends die zich al sinds 2001 voordoen. In die zin is de kans erg groot dat de overheid over 2004 een dooie mus verkoopt.



Want als mensen minder opletten – het belangrijkst in het verkeer – dan gaat het toch echt vroeg of laat fout! Autorijden is niet leuk meer, dus mensen gaan tijdens het autorijden andere dingen doen; een groeiende trend!



En de Nederlandse overheid is blijkbaar alleen maar verantwoordelijk voor wat binnen haar landsgrenzen gebeurt. De Hollander is in het buitenland een gevaar op de weg! Plotseling naar links gaan op de Franse of Duitse wegen is levensgevaarlijk. De moraalridder kan sterven voor zijn eigen principes. Een eervolle dood, niet mooi, niet te verwerken niet te bevatten en vooral ver weg. De flitspaal heeft als gevolg dat de zelfredzaamheid van de automobilist wordt vernietigd, juist vanwege compenserend laks gedrag. We kunnen in Nederland net zo goed de spiegels afschaffen – worden niet gebruikt en er wordt toch niet op gecontroleerd.



Wat handhaving betreft verbitter ik met de dag. Ik neig ernaar om geen richting meer aan te geven – wordt toch niet op gecontroleerd. Ik claxonneer langdurig naar fietsers die door rood oversteken en ik jaag ze (veilig) de stuipen op het lijf – wordt toch niet op gecontroleerd. Tijdens de trajectcontrole op de A4 rijd ik het eerste stuk 100 km/u en het tweede stuk 140 km/u op een linkerbaan. Geen boete die mij tegenhoudt, maar het verstoort de verkeersstroom. 100 km/u rijden waar je 120 mag is gevaarlijker dan 140. Ik ken de cijfers! Geen boete!



Investering 80 miljoen Euro voor alle controleapparatuur, opbrengsten een half miljard. Koos Spee beweert dat hij niet geïnteresseerd is in het geld, maar de politiek is dat wel. Nou Koos, gaan met die banaan. Ik neig ernaar om niet meer mee te werken aan verkeersveiligheid alvorens alle flitspalen in Nederland zijn afgeschaft. Waarom zou ik meewerken? Dat doet de overheid toch ook niet! Die palen moeten geld opbrengen!



En waar het geld aan besteed wordt is ook duidelijk. Heeft de samenleving de wens om op te draaien voor de fout van een man die op achtienjarige leeftijd per ongeluk een vrouw zwanger maakt. De mannen die de seksuele voorlichting wél respecteerden en jarenlang voorzichtig zijn geweest worden via het flitsen gepakt om ervoor te zorgen dat de zwangermaker geen consequenties hoeft te dragen voor zijn daden! Zonder opleiding geen baan en ruimschoots tijd voor de opvoeding van het kind. Daar betaalt de staat voor en de flitsboetes zijn sociaal besteed! Flitsen voor andermans fouten!



En uit gekkigheid weet de overheid niet meer hoe ze haar burgers financieel kan uitzuigen. Het flitsbeleid heeft een verzadigingspunt, hoewel Spee de snelwegen wil volgooien met trajectcontroles om de werkweigeraars te financieren. Zo wordt hard werken in Nederland bestraft en slachtoffer zijn beloond. Hierbij gaat overigens wél mijn sympathie uit naar de echte hulpbehoevenden, maar in ons land heerst een orgie van wantrouwen en oneerlijkheid; mijn gesympathiseerden zijn soms moeilijk te vinden.



Die Koos Spee, die toch allemaal niks geeft om dat geld. Spee is verbolgen als zijn integriteit wordt bekritiseerd. Als Spee’s integriteit intact is, dan is onze Koos altijd nog een loonslaaf van de belastingdienst. Maar in hoeverre wij Spee’s integriteit moeten nemen ligt niet voor de hand; ook Spee publiceert eenzijdige informatie en is in dat opzicht niet eerlijk in zijn spel. Ook Koos Spee zou bepaalde feiten moeten kennen die wij bij Flitsservice ook kennen, maar Spee zwijgt in veel gevallen (niet alle gevallen).



De trajectcontroles moeten wel het meest aan Spee’s integriteit wrikken. Eerder publiceerde ik al ongevalcijfers van de wegstukken waar de trajectcontroles plaats zouden vinden. Zelfs Spee heeft toegegeven dat het niet ging om verkeersrampgebieden en toch zet hij zijn trajectcontroles door. 1.5 miljoen Euro per week op de A3 (ofwel de A4, de A12 en de A2). Trajecten waar bijna geen ongevallen gebeuren maar waar wél veel snelheidsovertredingen plaatsvinden. Pas dát maar eens in de integriteit van Spee! Een oplossing van een probleem dat niet bestaat. Nou beste Spee, die anderhalf miljoen Euro per week kennen wij dus wel. De slachtoffercijfers kunnen we niets interessants over melden. Bewijs dus nu maar eens je integriteit zou ik zeggen!



2005 wordt het jaar van de fiscale rampspoed. De overheid heeft met onder andere de identificatieplicht wetgeving in het leven geroepen om de kassa flink te laten rinkelen! Het beste wat de Nederlander kan doen om deze rampspoed te ontlopen is door geen geld uit te geven en door binnen te blijven. Blijf je binnen, dan krijg je ook geen boete! Dan kunnen de bloedzuigers weer iets nieuws verzinnen om de burger uit te zuigen, zodat de zielepoten niet hoeven op te draaien voor de eigen fouten! Dat is sociaal!
 
 
Bron:  Flitsservice
 
  Melder: DrNomad
 



Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner