Steun de A4 Midden Delfland!!! >UPDATE Resultaten<


De inspraak voor de Trajectnota/MER van de A4 Midden is begonnen en u kunt meehelpen minister Camiel Eurlings te overtuigen, dat hij voor de A4 Midden Delfland moet kiezen. Daarvoor willen we veel, zelfs heel veel inspraakreacties gaan inzamelen, welke we tegen het einde van de inspraakperiode aan de Minister aan gaan bieden.
Door het invullen van deze inspraakreactie steunt u de aanleg van de A4 Midden Delfland!

Steun de A4 Midden Delfland!!!

De Telegraaf schreef (abonnee gedeelte): Autorijder tekent voor langere A4

Ruim 10.000 digitale handtekeningen zijn er afgelopen dagen verzameld voor de aanleg van de A4 Midden-Delftland. Het bedrijfsleven, vertegenwoordigd door onder andere verladersorganisatie EVO, Transport en Logistiek Nederland, VNO-NCW West en de Kamer van Koophandel was de grootschalige actie ’Word vriend van de A4’ gestart om zoveel mogelijk inspraakreacties voor de aanleg van de A4 Midden-Delfland te verzamelen.

Afgelopen maand voerden de directeuren en voorzitters uit het bedrijfsleven zelf ook actie langs de A13 voor de aanleg van bijna zeven kilometer extra asfalt tussen Delft en Schiedam. Ze deelden daarbij flyers uit.

De handtekeningen werden gisteravond digitaal bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat ingediend. De ANWB heeft intussen ook zijn steun betuigd aan de handtekeningactie, die inmiddels is afgesloten.

Voorstanders

Tom van der Boom, voorzitter van ’Vrienden van de A4’, is blij. „Bij inspraakrondes hoor je alleen de tegenstanders. Compleet gestoord werd ik ervan. Alleen maar zeggen dat je tegen bent en niet met oplossingen komen. Wij hebben georganiseerd dat de voorstanders nu van zich laten horen.”

Het bedrijfsleven verafschuwt de zwaar overbelaste snelweg tussen Den Haag en Rotterdam. Die zorgt dagelijks voor lange files, waar gemiddeld zo’n 160.000 auto’s over rijden. Daarbij komt nog eens dat de weg op de eerste plaats staat in de landelijke top van verkeerstrajecten met economische schade.

In Amstelveen dreigt tegelijkertijd een belangrijke tunnel onder de A9 te sneuvelen vanwege geldgebrek. Het was de bedoeling dat in 2011 zou worden gestart met de ondertunneling van het Amstelveense gedeelte van de A9, een traject van twee kilometer.

De gemeente diende honderd miljoen euro bij te dragen aan de tunnel, maar die afspraak kan het bestuur niet meer nakomen.

„Het college moet hiervoor nu al dertig miljoen euro opzij zetten terwijl de gemeentekas bijna leeg is”, zegt raadslid Herbert Raat van de grootste partij in Amstelveen, de VVD. „En dat is volstrekt onverantwoord en onhaalbaar.”

„Overal in het land zijn voorbeelden van gemeenten die vanwege grote projecten in de financiële problemen komen. Wij willen dat voorkomen en gaan de gemeenteraad voorstellen om terug te gaan naar het rijk: of het rijk neemt de risico’s over of we stoppen ermee”, stelt Raat.

Bron:  A4 Midden Delftland