Studenten NHL studeren af met verkeersveiligheidcampagne





 

Vier studenten van de opleiding Communication & Multimedia Design (CMD) aan de Noordelijke Hogeschool Leeuwarden (NHL) zijn maandag 6 juli afgestudeerd met hun campagne over verkeerveiligheid. Met radio- en tv-commercials willen zij jonge automobilisten bewust maken van de gevaren in het verkeer. De commercials worden deze zomer uitgezonden op Omrop Fryslân en zijn momenteel te zien op het videokanaal van de provincie Fryslân (www.youtube.com/provfryslan).

Lennert Lont, Leroy van de Pol, Michiel Triebert en Ruurd de Wind willen met de commercials een gedragsverandering teweeg brengen bij jonge automobilisten tussen de 18 en 24 jaar. Het aantal verkeersongevallen is onder deze groep het hoogst. Het project is tot stand gekomen met medewerking van het Regionaal orgaan verkeersveiligheid Fryslân (ROF) en het verkeersveiligheidproject Noordoost-Fryslân. Beide partijen hebben actief meegedacht met de campagne en ROF heeft de kosten van het project op zich genomen.

‘Voordat we begonnen zijn met het maken van de commercials, hebben we nagedacht hoe we de doelgroep moeten benaderen om hun gedrag te beïnvloeden,’ vertelt Michiel Triebert. ‘Uit ons onderzoek blijkt dat de commercial de volgende elementen moet bevatten: humor, verwarring, geen belerende toon, positief gevoel, vragen stellen aan de kijker en vrouwen. De jonge mannelijke automobilist is zeer beïnvloedbaar door het andere geslacht.’

 
 
Bron: RTV Noordoost-Friesland
 
  7-7-2009  


|

FlitsKaart