Trajectcontrole werkt goed als milieumaatregel





 

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) draagt een trajectcontrole onder meer bij aan de afname van schadelijke stoffen. Vind jij dat de trajectcontroles goed werken als milieumaatregel?

Reductie
Zo'n trajectcontrole levert volgens het Openbaar Ministerie niet alleen een bijdrage aan de reductie van CO2-uitstoot, maar ook aan minder geluidsoverlast voor omliggende dorpen en steden. Uit onderzoek van TNO blijkt dat de lucht schoner kan worden met de installatie van een trajectcontrole, maar ook vooral door de snelheidslimiet te verlagen.

Vind jij een trajectcontrole een goed initiatief als milieumaatregel? Zo ja, waarom denk je dat? Zo niet, wat is je reden? Of vind je trajectcontroles overbodig en hebben ze volgens jou geen enkele functie? Laat het weten in de reacties!

De stelling: 'Trajectcontrole werkt goed als milieumaatregel'

In Nederland zijn 14 trajectcontrolesystemen:

A2 tussen knooppunt Holendrecht en Maarssen
A2 tussen knooppunt Maarssen en Holendrecht (vanaf maandag 15 juli)
A4 tussen Hoofddorp en Nieuw Vennep
A4 tussen Leidschendam en Zoeterwoude (in beide richtingen)
A10 tussen Nieuwe Meer en Coentunnel (in beide richtingen)
A12 parallelrijbanen, tussen Oudenrijn en Lunetten (in beide richtingen)
A12 hoofdrijbaan, tussen Lunetten en De Meern (in beide richtingen)
A12 tussen De Meern en Woerden
A12 Utrechtsebaan, tussen Prins Clausplein en Den Haag (in beide richtingen)
A13 Overschie, tussen Berkel en Rodenrijs en Kleinpolderplein (in beide richtingen)
A20 tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein (in beide richtingen)
A58 Tussen Bergen op Zoom en Roosendaal (in beide richtingen)
Westerscheldetunnel (in beide richtingen)
Zeelandbrug (in beide richtingen)

 
 
Bron: De Telegraaf
 
  7-12-2013  


|

FlitsKaart