Verkeersactie 'I love' flopt



07/02/2006 HILVERSUM - De 'I love'-verkeerscampagne van minister Peijs heeft tot nu toe weinig effect op het rijgedrag van de Nederlandse automobilist. Slechts een kleine zeven procent zegt zijn rijgedrag te hebben aangepast. Minister Karla Peijs tijdens de lancering van de 'I love verkeersregels'-campagne.



Dat blijkt uit het Nationale Automobilisten Onderzoek van Your Personal Call Assistant (YPCA) en De Vos & Jansen Marktonderzoek. Bijna 85 procent van de 1145 ondervraagden geeft aan dat de campagne hen helemaal niets doet. Hun rijgedrag is niet veranderd door de veelbesproken campagne.



Ouderen zijn in vergelijking met jongeren toch iets vatbaarder voor de opvoedkundige boodschap van de televisiespotjes, stickers en billboards: bijna elf procent van de 60-plussers zegt 'aardiger' te zijn gaan rijden. Maar meer dan de helft van de automobilisten is het erover eens dat de campagne geen effectief middel is om agressie in het verkeer aan te pakken.
 
 
Bron:  Autotelegraaf
 



Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner