Noord-Holland: Twijfelachtige beschikking snelheidsovertreding afrit S106 Amsterdam

Door Flitsservice


Datum van foto's: maandag 6 juni 2016
Tijdstip: n.v.t.




klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Onlangs kwam onderstaande beschikking onder onze ogen.
De overtreding is vastgelegd door deze flitspaal welke door middel van lussen in het wegdek controleert op zowel rood licht als snelheid. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze beschikking is twijfelachtig omdat de plaatsing van de paal niet voldoet aan de richtlijn “Plaats meetlocatie snelheidsmetingen” welke voorschrijft dat de minimale afstand tussen het gebod en de meting bij 50 km/u 140 meter moet zijn. (Bron richtlijn)

Deze flitspaal bevindt zich nog voor het gebodsbord en de lussen welke de foto “triggeren” bevinden zich net na de stopstreep, naar schatting 5 autolengtes of 30 meter achter het gebod.

Beneden aan de afrit zijn ook borden met 50 km/u geplaatst. Vanwege de onderborden 200 m gelden deze niet als gebod maar slechts als vooraankondiging.

We zijn verbaasd om te vernemen dat deze flitspaal, die niet voldoet aan de richtlijn, toch beschikkingen op snelheid genereert. Uiteraard zijn we benieuwd naar de motivatie welke hieraan ten grondslag ligt.


Tekst en foto's: Flitsservice


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht