Zeker geen grensgeval op de grens



Datum van foto's: donderdag 20 juli 2006
Tijdstip: 18:35 uur


Afgelopen vrijdag werd op de plek van deze repo een lasercontrole uitgevoerd. Vandaag, toen ik er langskwam, werd ik opgeschrikt door de welbekende bermvervuiling van het regiokorps Amsterdam-Amstelland. Kenneliijk is het quotum van de maand Juli nog niet bereikt, want die flitser flitste er lustig op los. Natuurlijk heb ik onmiddelijk de Flitservice meldlijn in kennis gesteld, om passanten voor verder onheil te behoeden. Daar kwam uiteindelijk dit uit voort:

radar nh in amstelveen op de overgang van de beneluxbaan naar de buitenvelderstelaan op de brug op de grens tussen amstelveen en amsterdam door een aanhanger



klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Het eerste uitzicht op de opstelling van vandaag, toen ik op de (snel)tramhalte Uitlenstede was aangekomen. In eerste instantie lijkt het alsof de controle "open vizier" staat, maar later zou ik die eerste gedachte subiet laten varen.
Duidelijk is hier het bord "50" te zien aan de lantaarpaal klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Deze mijnheer was eerder geflitst en wilde weten hoever het aanhangertje achter het bord "50" stond. Volgens deze mijnheer was dat exact 27 meter.
Zo zag je als automobilist of motorrijder ongeveer de opstelling op de Beneluxbaan, als je rond 18:00 richting Amsterdam reed. Motorrijders hadden hier "mazzel" want er werd opkomend geflitst. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Een blik in zuidelijke richting vanaf de (snel)tramhalte Uilenstede. Brede rijbanen en een fietspad wat gescheiden is van de hoofdrijbaan. Duidelijk dus dat 50 km/uur hier absoluut te langzaam is.
Natuurlijk een hangslot op de aanhanger, om te voorkomen dat grijpgrage handen anders dan van het Verkeersteam er met de "vette buit" vandoor gaan. klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Natuurlijk ook een duidelijke foto in noordelijke richting. Ergens in het grote schaduwrijke gebied in de achtergrond rechts staat de "trekkende" auto geparkeerd. Nog steeds lijkt het alsof deze controle "open vizier" staat.
Nog een foto in zuidelijke richting, die hopelijk een beetje kan onderbouwen waarom dit naar mijn mening niets meer is als een ordinaire graai- en kassacontrole. Het Esso station op de achtergrond ligt ongeveer 7 meter lager als de plek waar vandaan deze foto is genomen. vanaf dat Esso station loopt de weg in een "vals plat" omhoog tot dit punt. Door het hoge gras en onkruid tussen het fietspad en de rijbaan zie je dit aanhangertje pas op het allerlaatste moment. Geen tijd dus om af te remmen om jezelf een bekeuring te besparen als je hier komt aanrijden. Enige oplossing zou een RD zijn. Maar ja, we weten dat die op aandringen van Ome Koos verboden zijn. Nu weten we waarom. Zijn gouden melkkoe zou anders weleens ernstig kunnen uit-/opdrogen.

Tijdens het maken van deze foto viel het me op dat er op deze aanhanger met zwarte plakletters de cijfers "05" stonden. Hopelijk betekent dat niet dat Amsterdam-Amstelland minstens vijf van dit soort ondingen in gebruik heeft.....
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
klik op het plaatje voor een vergroting van de foto
Tenslotte nog een foto van de trekezel van het aanhangertje; de evenzo bekende blauwe Mitsubishi Spacestar van Amsterdam-Amstelland. Kennelijk heeft deze auto geen airco, wat verklaart waarom deze BOA de auto in lommerrijke positie in de schaduw heeft geparkeerd (zie foto7 en zoek de eerste de beste schaduwrijke plek op). Een tweede reden is waarschijnlijk dat er geen andere plek is om deze auto uit het zicht te parkeren, en dat er dus minder ge´ncasseerd kan worden.




Tekst en foto's: umpire


De uitingen en meningen die in dit artikel worden uitgedrukt geven niet noodzakelijk de mening of het standpunt van Flitsservice.nl weer en is voor volle verantwoording van de auteur.

Flitsservice.nl wordt gehost door:

Prolocation banner



Terug naar het reportage overzicht